AH verliest klanten en gaat supermarkten rigoureus ombouwen


Albert Heijn gaat zijn supermarkten rigoureus ombouwen. Traditionele kruideniersproducten waaronder schoonmaakmiddelen en dierenvoeding maken plaats voor eethoeken, veel meer versproducten en servicepunten voor snelle thuisbezorging. Daarmee hoopt de grootgrutter het klantenverlies terug te dringen, aldus het AD.

Veranderingen
Om te overleven moeten de supers van AH ‘een andere functie' krijgen zegt Wouter Kolk, de baas van Ahold Delhaize Europa. Volgend jaar krijgen al zo'n 150 winkels meer ruimte voor groente en fruit en kant-en-klaarmaaltijden. Mogelijk volgen er ook winkelsluitingen.

Warme maaltijden
AH gaat eigen keukens introduceren voor de bereiding van warme maaltijden. Die worden buiten de winkels gevestigd, en een eerste gaat begin volgend jaar open in Amsterdam. Voor thuisbezorging is de onderneming in gesprek met partijen als Deliveroo en Thuisbezorgd. Albert Heijn wil begin volgend jaar meer duidelijkheid geven over de plannen voor het bezorgen van warme maaltijden.

Over dit onderzoek
Na de vragenlijsten van Opiniemeters, waarbij respondenten geld verdienen en mogelijk prijzen winnen met het invullen van vragenlijsten, wordt ze gevraagd om hun mening te geven over een actueel onderwerp.

Over de auteur

Opiniemeters is bedacht en gestart door Mark. Tijdens zijn studie voerde hij zijn eerste onderzoekjes uit. Inmiddels is dit avontuur uitgegroeid tot één van de grotere onderzoekspanels van Nederland. Panelleden geven hun mening over allerlei onderwerpen. Jaarlijks voert hij met een klein hecht (vrienden) team honderden onderzoeken uit. Aandacht voor onze leden staat hierbij altijd centraal. Daar doen we het allemaal voor!


Opiniemeters maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.