Sinds de storm van kritiek die de zender over zich heen kreeg heeft RTL voor het eerst van zich laten horen. “Wat altijd gewoon een leuke zender was, is verworden tot een vervelend egocentrisch clubje dat ervan overtuigd is dat de hele wereld om RTL draait”, zegt journaliste Angela de jong.
Kritiek
Het nieuwe televisieseizoen is net vier weken begonnen. Ondanks het kritiek doet RTL het beter dan vorig jaar. Het is te kort dag om conclusies te trekken vindt RTL. RTL wil de feiten wel op een rijtje zetten: “Tot nu toe doen we het beter met een marktaandeel van 18,4 procent dan vorig jaar in de commerciële doelgroep 29-49 jaar. Vorig jaar was dat 17,5 procent. We kijken tevreden naar de groei die we op Videoland en RTL MCN realiseren.”
Volgens RTL kunnen er zeker zaken beter, maar daar werken we ook hard aan. Elke nieuwe programmering heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen en daar gelooft RTL in.
Is RTL 4 nog steeds leuk?
Linda de Mol vindt niet alle kritiek terecht. Volgens de Mol is de zendergroep wel bezig met de toekomst.
Het merendeel van de Opiniemeters leden vindt RTL 4 nog steeds leuk, namelijk 28 procent. 25 procent vindt de televisiezender minder leuk dan eerst. RTL 4 is nooit echt mijn zender geweest vindt 19 procent. 17 procent kijkt nauwelijks naar RTL 4.
Over dit onderzoek
Aan deze Opiniemeters poll deden 3.254 deelnemers mee.
Na de vragenlijsten van Opiniemeters, waarbij respondenten geld verdienen en mogelijk prijzen winnen met het invullen van vragenlijsten, wordt ze gevraagd om hun mening te geven over een actueel onderwerp.
© Foto: Hollandse Hoogte