Veelgestelde vragen

Opiniemeters is open tegenover haar leden en probeert zo transparant mogelijk te zijn. Zo leggen we uit hoe je geld kan verdienen, hoe we omgaan met jouw gegevens, hoe je jouw lidmaatschap kan beëindigen en nog veel meer. Hieronder staan de meest gestelde vragen van onze Opiniemeters leden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Lidmaatschap

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent het lidmaatschap. Denk hierbij aan: “Is Opiniemeters gratis?”, “Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?” en “Hoe kan ik mezelf uitschrijven voor Opiniemeters? ”.

Jazeker, Opiniemeters is volledig gratis! Je kan je gratis aanmelden en ontvangt vragenlijsten waarmee je kan sparen voor een financiële vergoeding. Maar hoe kan Opiniemeters dan gratis zijn? Bedrijven betalen Opiniemeters om onderzoeken uit te voeren onder haar leden. Hiervoor ontvangt Opiniemeters een vergoeding per ingevuld onderzoek. Een percentage van deze vergoeding gaat direct naar het panellid. Zo simpel is het.
Iedereen die 16 jaar of ouder is mag zich aanmelden bij Opiniemeters. Ben je jonger dan 18 jaar, vraag dan even aan je ouders om deel te mogen nemen.
Je kan persoonsgegevens wijzigen door in te loggen op je Opiniemeters account en naar “Instellingen” te gaan. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar instelingen.

Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!
Je kan persoonsgegevens wijzigen door in te loggen op je Opiniemeters account en naar “Instellingen” te gaan. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar instelingen.

Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!
Je kan je wachtwoord op verschillende manieren wijzigen. Zo kan je inloggen op je Opiniemeters account en naar “Instellingen” gaan. Onder het tabje “Wachtwoord beheren” kun je jouw wachtwoord wijzigen. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar instellingen.

Daarnaast kan je in het login-scherm op de button “Wachtwoord vergeten” klikken. Vul hier je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link waarmee je jouw wachtwoord kan wijzigen.

Mocht het wijzigen van je gegevens niet lukken, neem dan contact met ons op en dan helpen we je graag verder!
Elk persoon mag zich maar één keer bij Opiniemeters inschrijven. Panellidmaatschap is specifiek voor de persoon die zich registreert voor het lidmaatschap bij Opiniemeters. Het beheren van meerdere accounts is verboden en kan leiden tot ontzegging van het lidmaatschap waarbij het puntensaldo komt te vervallen.

Er is geen beperking in het aantal Opiniemeters leden per huishouden. Het is toegestaan dat elke persoon binnen een huishouden een Opiniemeters account bezit mits er wordt voldaan aan de algemene voorwaarden.
Ja, dit mag. Er is geen beperking in het aantal Opiniemeters leden per huishouden. Het is toegestaan dat elke persoon binnen een huishouden een Opiniemeters account bezit mits er wordt voldaan aan de algemene voorwaarden.
Klik hier om de algemene voorwaarden van Opiniemeters te bekijken.
Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om het account tijdelijk op pauze te zetten. We hopen dit in de toekomst mogelijk te maken, om onze diensten voor jou nog aantrekkelijker te maken.
Je kan jezelf erg gemakkelijk en op elk gewenst moment uitschrijven. Dit kan door op de gelijknamige link in onze uitnodigingen te klikken. Daarnaast kan je jezelf uitschrijven door in te loggen op je account, naar “Overige instellingen” te gaan en hier op de uitschrijflink te klikken.
Vergoeding
( punten en prijzen )

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de vergoeding in punten en prijzen. Denk hierbij aan: “Wat krijg ik voor mijn deelname aan de onderzoeken?”, “Wat kan ik met de punten die ik heb verdiend?” en “Hoe kan ik prijzen winnen? ”.

In de uitnodigingen van onze onderzoeken staat vermeld wat voor vergoeding je ontvangt voor het afronden van het onderzoek. Zo kan je punten verdienen en/of kans maken op het winnen van prijzen.
Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.
De punten die je bij Opiniemeters kunt verdienen, hebben de volgende waarde:

Saldo Bedrag
10.000 punten €0,13
15.000 punten €0,19
25.000 punten €0,32
50.000 punten €0,63
75.000 punten €0,94
100.000 punten €1,25
150.000 punten €1,88
200.000 punten €2,50
1.000.000 punten €12,50

Wanneer je minimaal 1.000.000 punten hebt gespaard, kan je een uitbetaling aanvragen.
Je kunt je saldo controleren door in te loggen op je Opiniemeters account en vervolgens naar “Onderzoeken” te gaan. Daarnaast staat je totaalsaldo aan de linkerkant van je accountpagina. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar onderzoeken.
Verdien je saldo via de onderzoeken van Opiniemeters, dan heb je inkomsten uit “overig werk”. Dit kan gevolgen hebben voor de belasting die je moet betalen. De Belastingdienst maakt binnen overig werk onder andere onderscheid tussen “klussen voor familie of vrienden, tegen een vergoeding van de onkosten”. Deze inkomsten hoef je niet te vermelden in jouw aangifte. “Over inkomsten vanuit deelname aan online panels” doet de Belastingdienst geen eenduidige uitspraak.

Voor meer informatie hieromtrent, ga naar www.belastingdienst.nl , of neem contact op via de Belastingtelefoon (bel 0800-0543).
Opiniemeters verloot iedereen maand prijzen. Als lid van Opiniemeters maak je iedere maand kans op deze prijzen. Hiervoor geldt: hoe vaker je meedoet met de onderzoeken van Opiniemeters, des te meer kans je maakt op het winnen van eens prijs.
Om de leden van Opiniemeters te laten zien dat we daadwerkelijk de prijzen weggeven, plaatsen we een foto van de prijswinnaars met de prijs op de website. We vragen dan ook de prijswinnaars een foto van zichzelf en de prijs te sturen zodra ze deze hebben ontvangen.

Transactie van de punten

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de transactie van de punten. Denk hierbij aan: “Wanneer ontvang ik de punten op mijn account?”, “Ik heb deelgenomen aan een onderzoek maar ik zie geen punten. Hoe kan dit?” en “Ik heb recht op de punten voor een onderzoek maar ik heb deze niet gekregen. Hoe kan ik hier aanspraak op maken?”.

Wanneer je een hebt afgerond, worden de punten vrijwel meteen op je account bijgeschreven. Deze punten zijn dan ook direct zichtbaar op je account.

Het kan gebeuren dat de punten op een later moment op je account wordt toegevoegd. Dit staat altijd vermeld in de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek. Zodra je het onderzoek hebt afgerond, verandert de status van het onderzoek naar “In afwachting”. Dit betekent dat de opdrachtgever van het onderzoek de antwoorden moet controleren op kwaliteit. Voldoen je antwoorden aan de kwaliteitseisen, dan worden de punten op je account bijgeschreven. Dit duurt doorgaans 3-4 weken.
Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde (gescreend) of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren (buiten quota). Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt Opiniemeters geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.
Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde (gescreend) of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren (buiten quota). Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt Opiniemeters geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.
De meeste transactie worden correct gemeten en teruggekoppeld aan Opiniemeters, waarna de punten op het account worden bijgeschreven. Echter, er zijn helaas uitzonderingen waarbij dit fout gaat. Daarom biedt Opiniemeters je de mogelijkheid om deze punten alsnog te krijgen. We vragen je echter om goed alle vragen en informatie op deze pagina door te nemen, om je zo snel mogelijk hiermee te kunnen helpen.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.

Uitbetaling

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de uitbetaling. Denk hierbij aan: “Wanneer kan ik een uitbetaling aanvragen?”, “Hoe moet ik een uitbetaling aanvragen?” en “Hoe lang duurt het voordat ik de uitbetaling op mijn rekening heb staan?”.

Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.
Zodra je 1.000.000 punten hebt, kan je de uitbetaling aanvragen. Dit doe je door in te loggen op je Opiniemeters account en naar “Uitbetalingen” te gaan. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar uitbetalingen.

Zodra je op deze pagina bent, die je jouw naam, IBAN nummer en de BIC code van de bank op te geven. Zorg ervoor dat het IBAN nummer zonder spaties ingevuld wordt. Klik vervolgens op verzenden om je aanvraag in te dienen. Je uitbetaling aanvraag wordt dan binnen 10 werkdagen verwerkt.
Elke bank heeft een unieke code die ingevuld dient te worden om een uitbetaling bij Opiniemeters aan te vragen. Hieronder staan de BIC codes van de meest voorkomende banken in Nederland:

Bank BIC code
ABN Amro ABNANL2A
Aegon Bank AEGONL2U
ASN Bank ASNBNL21
Binck Bank BICKNL2A
BUNQ BUNQNL2A
ING INGBNL2A
KNAB KNABNL2H
MONEYOU MOYONL21
Rabobank RABONL2U
Regiobank RBRBNL21
SNS SNSBNL2A
Triodos Bank TRIONL2U
De uitbetaling wordt binnen 10 werkdagen verwerkt. Vervolgens is hangt afhankelijk van je bank hoe snel het bedrag op je rekening staat.
Je kan het IBAN nummer niet opslaan op je account. Dit is niet mogelijk om de privacy omtrent je IBAN nummer te waarborgen. Het IBAN nummer dien je bij de aanvraag van de uitbetaling op te geven.
Zorg er in eerste instantie voor dat je minstens 1.000.000 punten (€12,50) hebt voordat je de uitbetaling aanvraagt. Heb je voldoende punten maar lukt het aanvragen nog steeds niet, controleer dan of het IBAN nummer zonder spaties is ingevuld en de juiste BIC code van je bank is ingevuld.

Voldoe je aan de bovenstaande punten? Maak dan een screenshot van het moment dat je de foutmelding krijgt tijdens de betaling aanvraag en neem contact met ons op via het contactformulier. Er zal in eerste instantie gevraagd worden om de screenshot door te sturen, zodat we kunnen zien wat er bij het uitbetalen fout gaat.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

E-mail ontvangen

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent het ontvangen van e-mail. Denk hierbij aan: “Waarom ontvang ik geen uitnodigingen voor onderzoeken?”, “Hoeveel uitnodigingen ontvang ik van Opiniemeters?” en “De link in de e-mail werkt niet, wat kan ik doen?”.

Er zijn meerdere redenen waarom je geen onderzoeken meer ontvangt. Dit kan komen doordat je niet tot de doelgroep van een specifiek onderzoek behoort of omdat je de uitnodigingen niet op de juiste manier ontvangt.

Het kan voorkomen dat je een geruime tijd geen uitnodigingen ontvangt voor onderzoeken. Dit komt doordat onderzoeksbureaus graag zo specifiek mogelijk leden wil uitnodigen voor hun onderzoeken. Aan de hand van de gegevens die wij van onze leden hebben, selecteren wij de leden die een uitnodiging ontvangen voor de deelname aan een onderzoek. Wanneer je niet binnen de selectiecriteria van het onderzoek valt, zal je helaas geen uitnodiging ontvangen.

Het kan ook gebeuren dat je wel wordt uitgenodigd, maar dat je de uitnodiging niet op de juiste manier ontvangt. Zo kunnen de uitnodigingen, afhankelijk van de mailservice die je gebruikt, in andere mappen dan je “Postvak In” terecht komen. Controleer daarom de “Ongewenste e-mail”, “Spam”, of “Verwijderde e-mails” mappen, wanneer je al een tijdje geen uitnodigingen hebt gehad.
Je kan vanaf 1.000.000 punten jouw gespaarde punten uit laten betalen in geld. Voor elke 1.000.000 punten die je uit laat betalen, ontvang je €12,50 op je bankrekening. Uitbetalingen kunnen alleen aangevraagd worden in veelvouden van 1.000.000 punten. Het resterende saldo blijft in jouw account staan. Daarmee kan je doorsparen voor een volgende uitbetaling.
Het aantal email dat je ontvangt is afhankelijk van een aantal zaken:
  • De adverteerder
  • De gegevens die Opiniemeters van jou heeft
  • De doelgroep die de adverteerder zoekt
Aan de hand van de gegevens die Opiniemeters van jou heeft, kunnen we je uitnodigen voor onderzoeken. Wanneer je tot de doelgroep behoort waarnaar de opdrachtgever voor een specifiek onderzoek op zoek is, zal je hiervoor een uitnodiging ontvangen.
Het feit dat jouw vrienden, familie en/of kennissen meer e-mail ontvangen dan jij, kan voortkomen uit het feit dat er een selectie is gemaakt op basis van interesses. Ook maken we gebruik van andere selectiecriteria voor de doelgroep bepaling en selectie. De demografische gegevens als leeftijd, geslacht en woonplaats zijn hier voorbeelden van. Het kan dus zo zijn dat jouw vrienden, familie en kennissen vaker binnen een doelgroep vallen dan jij.
Wanneer je een onderzoek niet kan openen door op de button in de uitnodiging te klikken, kopieer dan de link die onder de button staat en plak deze in je browser. Mocht de link nog steeds niet werken, maak dan een screenshot van het moment dat je niet verder kan en neem contact op met de Helpdesk.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Wanneer je gebruik maakt van Microsoft Outlook is het inderdaad mogelijk dat de afbeeldingen niet standaard worden weergegeven. Om dit probleem op te lossen adviseren we je de oplossing die op de website van Microsoft staat op te volgen: https://support.office.com/nl-nl/article/Automatisch-downloaden-van-afbeeldingen-in-e-mailberichten-blokkeren-of-de-blokkering-ervan-opheffen-15e08854-6808-49b1-9a0a-50b81f2d617a
Er zijn twee oorzaken waardoor je een ander saldo in de e-mail kan zien dat in je account, namelijk:
  • Je bent ingelogd onder een andere gebruiker, bijvoorbeeld als je jouw computer deelt met een ander Opiniemeters lid
  • Je hebt meerdere accounts
Controleer eerst of het account waarop je ingelogd bent, wel het account is waarvan je de e-mails ontvangt. Is het een account van een ander lid, log dan uit en log vervolgens in met je eigen gegevens. Het saldo zou nu overeen moeten komen.

Is dit nog steeds niet het geval, maak dan een screenshot van je de uitnodiging die je hebt ontvangen en van je account. Stuur de screenshot van de uitnodiging inclusief de link die in de uitnodiging staat op naar de Helpdesk, samen met het e-mailadres waarmee je hebt ingelogd op je account. De Helpdesk zal vervolgens controleren wat de reden is dat het saldo niet overeenkomt.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Wanneer je inlogt op https://opiniemeters.nl kan je in je account naar “instellingen”. Hier kan je jouw e-mailinstellingen bekijken en wijzigen. Klik hier om in te loggen en ga vervolgens naar instellingen.
Nee, dat is Opiniemeters niet. Door je aan te melden bij Opiniemeters, geef je toestemming aan het panel om je uitnodigingen te sturen voor online onderzoeken. Daarnaast werkt Opiniemeters met een dubbel opt-in systeem: je wordt op eigen initiatief lid én dit moet je vervolgens nogmaals bevestigen. Pas dan ben je een dubbel opt-in lid en zal Opiniemeters jou uitnodigingen versturen. Dit doet Opiniemeters om er zeker van te zijn dat je lid wilt worden en niet ongewenst door iemand anders bent opgegeven.

Vragenlijsten

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de vragenlijsten. Denk hierbij aan: “Ben ik verplicht om onderzoeken in te vullen?”, “Wat betekenen de verschillende statussen die staan vermeld in mijn activiteitenoverzicht?” en “Waarom moet ik meerdere keren dezelfde gegevens invullen bij een onderzoek?”.

Helaas kan het voorkomen dat een onderzoek niet naar behoren werkt of dat je een foutmelding krijgt. Wanneer dit het geval is, doe dan het volgende:
  • Maak dan een screenshot van de foutmelding
  • Bewaar de link die in de adressenbalk staat op het moment dat je de foutmelding krijgt
  • Bewaar de uitnodiging van het desbetreffende onderzoek
Neem contact op met de Helpdesk en stuur, nadat je een reactie van de Helpdesk hebt gehad, de bovenstaande punten naar hen op. Op deze manier kan de Helpdesk snel achterhalen om welk onderzoek het gaat en wat het probleem is, zodat ze je ook snel verder kunnen helpen.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.
Nee, deelname aan Opiniemeters is geheel vrijblijvend. Je bent dus niet verplicht om deel te nemen aan de onderzoeken die je ontvangt. Heb je geen tijd voor een onderzoek of vind je een onderwerp niet leuk, dan kan je de uitnodiging van het onderzoek als niet verzonden beschouwen.
Er zijn verschillende statussen die toegekend kunnen worden aan een onderzoek in je activiteitenoverzicht. Deze statussen zijn:
  • Uitgenodigd: Je bent uitgenodigd voor een onderzoek maar je hebt nog niet geklikt op de link in de uitnodiging.
  • Geklikt: Je hebt op de link in een uitnodiging geklikt, maar je hebt het onderzoek (nog) niet volledig afgemaakt.
  • Afgerond: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Je hebt de punten inmiddels ontvangen.
  • In afwachting: Je hebt het onderzoek volledig afgemaakt en je behoorde tot de doelgroep. Op dit moment worden de antwoorden gecontroleerd op kwaliteit. Zodra je antwoorden voldoen aan de kwaliteitseisen, worden de punten op je account bijgeschreven en komt de status op afgerond te staan.
  • Gescreend: Je hebt de melding ontvangen dat je helaas niet tot de doelgroep behoort.
  • Buiten Quota: Helaas zijn er al voldoende respondenten voor dit onderzoek binnen de doelgroep waartoe jij behoort.
Wanneer je wordt uitgenodigd voor een onderzoek, heeft Opiniemeters jou geselecteerd aan de hand van de selectiecriteria van onze opdrachtgever. Het kan gebeuren dat niet alle gegevens bij ons bekend zijn, waar de opdrachtgever wel naar op zoek is. Wanneer dit het geval is, moet dit uitgevraagd worden in het onderzoek. Wanneer je op basis van je antwoorden niet tot de doelgroep blijkt te behoren, zal je hier een melding van ontvangen. Helaas kan Opiniemeters hier weinig aan veranderen. Uiteraard streeft Opiniemeters ernaar om het aantal aangeboden vragenlijsten uit te breiden zodat er voor iedereen wat bij zit.
De antwoorden die je geeft zijn anoniem en kunnen dus niet voor een specifiek persoon in de vragenlijst opgeslagen worden. Hierdoor moet je bij elke nieuwe vragenlijst, deze gegevens opnieuw invullen.

Daarnaast kan het voorkomen dat er meerdere onderzoeken achter elkaar zitten. Wanneer je niet binnen de doelgroep van het ene onderzoek valt ga je automatisch naar het volgende onderzoek. Dit wordt gedaan zodat de kans groter is dat je een onderzoek kan invullen, maar zorgt er wel voor dat je deze gegevens meerdere malen moet invullen.
Er zijn verschillende redenen waarom de punten niet op je account zijn bijschrijven. Zo kan het zijn dat je helaas niet tot de doelgroep behoorde (gescreend) of omdat er al voldoende respondenten voor dit onderzoek waren (buiten quota). Wanneer dit het geval is, worden je antwoorden niet gebruikt in de analyse en ontvangt Opiniemeters geen vergoeding van de opdrachtgever. Hierdoor kunnen er geen punten op je account worden bijgeschreven.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Is het bovenstaande niet voor jou van toepassing en heb je in jouw ogen recht op de punten van het onderzoek? Lees dan de onderstaande vraag en antwoord om aanspraak te maken op de punten van het onderzoek.
De meeste transactie worden correct gemeten en teruggekoppeld aan Opiniemeters, waarna de punten op het account worden bijgeschreven. Echter, er zijn helaas uitzonderingen waarbij dit fout gaat. Daarom biedt Opiniemeters je de mogelijkheid om deze punten alsnog te krijgen. We vragen je echter om goed alle vragen en informatie op deze pagina door te nemen, om je zo snel mogelijk hiermee te kunnen helpen.

Heb je een foutmelding ontvangen na het afronden van het onderzoek en zijn er hierdoor geen punten bijgeschreven? Maak hier dan een screenshot van. Bewaar de screenshot, hier zal namelijk in een later stadium naar gevraagd worden.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Je kan enkel aanspraak maken op de punten van de onderzoeken die je binnen 30 dagen hebt ontvangen.
Het kan voorkomen dat de opdrachtgever gebruik maakt van een postcodebestand, om de ingevulde postcodes te controleren. Wanneer je bij deze vraag niet verder kan, zal je postcode niet in het postcodebestand van de opdrachtgever staan. Maak een screenshot van het moment dat je niet verder kan en stuur deze op naar de Helpdesk. Zij zullen vervolgens contact opnemen met de opdrachtgever, om ervoor te zorgen dat je postcode toegevoegd wordt.

Weet je niet hoe je een screenshot moet maken, kijk dan hier hoe je een screenshot maakt op je pc of hier hoe je een screenshot maakt op een tablet.

Persoonlijke gegevens

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent je persoonlijke gegevens. Denk hierbij aan: “Waarvoor worden de gegevens in mijn profiel gebruikt?”, “Waarvoor worden de antwoorden die ik in een onderzoek geef gebruikt?” en “Is mijn privacy gewaarborgd?”.

Bij inschrijving op Opiniemeters wordt gevraagd jouw (persoons)gegevens te verstrekken, zoals je naam, e-mailadres en/of adresgegevens. Deze gegevens worden door Opiniemeters gebruikt om je uit te nodigen voor onderzoek en het uitkeren van jouw saldo/gewonnen prijzen. In deze onderzoeken wordt gevraagd om jouw mening of ervaringen te delen over uiteenlopende onderwerpen.

Wil je meer informatie over hoe Opiniemeters omgaat met je gegevens, lees dan onze privacy verklaring.
De antwoorden die je in de onderzoeken geeft worden door Opiniemeters en/of haar klanten gebruikt voor analysedoeleinden om producenten en/of diensten te verbeteren.
De onderzoeksgegevens worden anoniem verwerkt. Daarnaast worden ze zodanig bewerkt dat ze niet tot op individueel niveau herleidbaar zijn. Ter bescherming van jouw persoonsgegevens hebben wij passende technische en organisatorische maatregelen getroffen. Hiermee worden jouw persoonsgegevens beveiligd tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze beveiligingsmaatregelen bestaan onder meer uit het gebruik van secure socket layer (SSL) / Transport layer security (TLS) encryptie en andere vormen van versleuteling.

Lidstatus

In dit gedeelte staan de meest gestelde vragen omtrent de lidstatussen. Denk hierbij aan: “Wat zijn de verschillende lidstatussen van Opiniemeters?”, “Hoe kan ik een VIP lid worden?” en “Waarom ben ik geen VIP lid meer?”.

Er zijn in totaal 6 verschillende statussen te verkrijgen bij Opiniemeters. De minst actieve leden zijn onze F leden en onze meest actieve mensen zijn onze VIP leden. Hierbij een kleine uitleg per status.

F lid
Als F lid sta je ingeschreven bij ons panel, maar we weten nog niet zoveel van je. Vul daarom wat gegevens in bij de algemene instellingen of vul de profielvragenlijst in. We willen je graag leren kennen!

C lid
Als C lid heb je al een groot deel van je persoonlijke gegevens ingevuld. Vul de profielvragenlijst in en doe mee aan je eerste onderzoek en je bent al een B lid. Waar wacht je nog op?

B lid
Als B lid heb je al een paar onderzoeken ingevuld. Zorg ervoor dat je alle gegevens hebt ingevuld, de profielvragenlijst hebt ingevuld en mee hebt gedaan aan een onderzoek en je gaat alweer naar de volgende status; A lid.

A lid
Als A lid heb je al meerdere onderzoeken ingevuld en ben je hard op weg om VIP lid te worden. Je zal nog een aantal onderzoeken moeten invullen om naar de A+ status te gaan. Ga ervoor!

A+ lid Als A+ lid behoor je bijna tot onze belangrijkste panelleden, de VIP leden. Maar, je bent er nog niet helemaal. Je hoeft alleen nog een aantal ontbrekende gegevens in te vullen bij de algemene instellingen en je bent VIP lid. Vul deze dus snel in!

Vip lid
De Opiniemeters VIP leden: de crème de la crème van het panel. Ook wel ons Very Important Panellid genoemd. Je behoort tot onze meest actieve leden en daar zijn we natuurlijk erg blij mee. Daarom verdien je als VIP lid wat extra’s. Binnenkort zullen de VIP leden van Opiniemeters extra voordelen ontvangen.
Je VIP lid status wordt in je account bijgehouden met een voortgangsbalk. Zodra deze voortgangsbalk op 100% staat, ben je een VIP lid. Je vult deze voortgangsbalk op de volgende manier:

• Geef je voornaam op in je account: +5%
• Geef je achternaam op in je account: +5%
• Geef je geboortedatum op in je account: +5%
• Geef je geslacht op in je account: +5%
• Vul je postcode in, in je account: +5%
• Vul je huisnummer in, in je account: +5%
• Vul je telefoonnummer in, in je account: +5%
• Vul je profielvragenlijst in +20%
• Rond minstens één onderzoek af in de afgelopen 6 maanden: +5%
• Rond meer dan 10 onderzoeken af in de afgelopen 6 maanden: +20%
• Rond meer dan 20 onderzoeken af in de afgelopen 6 maanden: +20%
Het kan voorkomen dat je gegevens hebt verwijdert in je account of dat je door inactiviteit geen VIP lid meer bent. Zorg ervoor dat alle gegevens in je account zijn ingevuld en dat je meer dan 20 onderzoeken in de afgelopen 6 maanden hebt afgerond.

Opiniemeters maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.