Albert Heijn begint morgen met het bereiden en bezorgen van maaltijden. Onder de noemer ‘Allerhande Kookt’ bereidt een team onder leiding van een chef-kok warme Allerhande-recepten. AH belooft dat Thuisbezorgd.nl en Deliveroo de maaltijden binnen 30 minuten warm bij de klant bezorgen, aldus het AD.
Foodservice
,,Met dit initiatief zetten we een volgende stap in foodservice. Het online bestellen van eten en drinken raakt steeds meer ingeburgerd. Dit heeft vooral met snelheid en gemak te maken. Allerhande Kookt voorziet in de toenemende behoefte bij onze klanten aan gemak, zonder in te hoeven boeten op kwaliteit’’, aldus Marit van Egmond, directeur commercie bij Albert Heijn.
Pilot
Allerhande Kookt werkt voor bestelling en bezorging samen met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo.
Het bezorggebied beslaat in eerste instantie een groot deel van Amsterdam. In eerste instantie in een straal van circa 3 kilometer van de locatie van de keuken. Dit is de standaard radius die bezorgdiensten hanteren om ervoor te zorgen dat maaltijden goed warm bezorgd kunnen worden.
We hebben ideeën over andere locaties, daarvoor zijn uiteraard nieuwe keukens voor nodig. We beginnen eerst in Amsterdam om ervaring op te doen’’, aldus een woordvoerster van AH.
Succes
Of het nieuwe initiatief van Albert Heijn een succes gaat worden is nog de vraag. Uit de pilot in Amsterdam moet blijken in hoeverre dit idee landelijk uitgebreid gaat worden. Als het aan Nederland ligt, heeft Albert Heijn een lastige klus in het vooruitzicht. Bijna 60 procent van Nederland geeft namelijk aan waarschijnlijk niet of zeker weten niet gebruik te maken van de service van Albert Heijn, blijkt uit onze Opiniemeters poll. Toch is er wel een groep van 15 procent die aangeeft waarschijnlijk wel of zeker weten wel gebruik te gaan maken van hun service. Of het een succes gaat worden? De waarheid zal ergens in het midden liggen, gezien ongeveer 30 procent van Nederland nog niet weet of ze er gebruik van gaan maken.
Over dit onderzoek
Aan deze Opiniemeters poll deden 3.418 deelnemers mee.
Na de vragenlijsten van Opiniemeters, waarbij respondenten geld verdienen en mogelijk prijzen winnen met het invullen van vragenlijsten, wordt ze gevraagd om hun mening te geven over een actueel onderwerp.